Nieuw hulpsysteem voor Steam-recensies zet informatieve recensies op de eerste plaats, ASCII-kunst en memes op de tweede

Steam-reviews zijn over het algemeen een mix van informatief, grappig en gewoon belachelijk, en Valve hoopt dit enigszins te verhelpen door gebruikers eerst naar nuttigere reviews te leiden. (Afbeeldingsbron: Valve - bewerkt)
De dagen van recensiebommen en copypasta op Steam zijn voorbij; in plaats daarvan zijn er recensiebommen en copypasta met extra stappen. Met het nieuwe Helpfulness-systeem van Valve worden nuttige Steam-recensies als zodanig gerangschikt en komen ze hoger op de winkelpagina van een game te staan.

De gebruikersreviews op Steam hebben de reputatie bijzonder onbehulpzaam te zijn voor mensen die op zoek zijn naar betrouwbare feedback over een spel. Vaak staat de Steam-winkelpagina van een spel vol met flauwe copypasta, onoriginele grappen, of gebruikers die het spel recenseren over een verandering in microtransacties. Afgezien van de geldigheid van recensiebommen als protestmethode, voert Valve al enige tijd een zware strijd tegen onbehulpzame Steam-recensies. Een van de grootste stappen was toen het bedrijf de weergave van recensies veranderde, wat resulteerde in aparte beoordelingen van games op basis van "alle recensies" en "recente recensies"

Nu neemt Steam op weer een nieuwe stap in zijn schijnbaar eeuwigdurende strijd tegen recensie-malarij door de behulpzaamheidsscore op Steam te vernieuwen. Realistisch gezien is het nieuwe behulpzaamheidssysteem slechts een evolutie van het vorige systeem in de zin dat Valve nu gewoon reviews die als meer behulpzaam worden beoordeeld bovenaan de lijst plaatst.

Gebruikersreviews die worden aangemerkt als niet behulpzaam voor potentiële klanten, zoals reviews van één woord, reviews die bestaan uit ASCII-kunst of reviews die voornamelijk bestaan uit ludieke memes en grappen, worden op de winkelpagina van de game achter andere reviews gesorteerd. -Valve via Steam

Steam zal gebruikers nog steeds toestaan om hun kunst, grappen, memes en zelfs recensiebommen te plaatsen, maar het nieuwe beoordelingssysteem voor behulpzaamheid, samen met het interne review moderatieteam van Steam, zal ertoe leiden dat meer behulpzame en informatieve recensies worden weergegeven vóór de minder serieuze inhoud. Steam zegt ook dat het nieuwe systeem niet zal veranderen hoe games worden beoordeeld en hoe die scores worden weergegeven, wat betekent dat gamers nog steeds kunnen zien of een game onlangs een wending heeft genomen of de community om wat voor reden dan ook van streek heeft gemaakt.

Bekijk de 8BitDo SN30 Pro Bluetooth controller met Hall-effect joysticks op Amazon.

Bron(nen)